RSS

Baltic Pride Vilnius 2010: Tarp dviejų polių

11 May

Apie TAI kalbėjo visi. Draugai – vakarais, kolegos – dienomis, šeima – prie Velykų stalo, vairavimo instruktorius – judriose sankryžose, kosmetologė – atlikinėdama bikinio depiliaciją vašku. Apie TAI visi turėjo savo nuomonę. Laukiau TO ir galvojau – taip iš anksto šnekama tik apie TIKRAI gerus tūsus.
©I.B.

Taigi, vėlyvas šeštadienio rytas, apie pusė dvyliktos. Turėdami orandžiškąsias medijos liemenes ir apsikarstę fotoaparatais, su Cathy traukiame prie Forum Palace. Žygiuodami Konstitucijos prospektu, prie VCUP pamatome jau toookią neblogą žiūrovų minią. Praktiškai nuo čia ir prasideda policijos postai.

Prie Forum Palace, ties kuriuo yra įėjimas į eitynių teritoriją – taip pat nemaža minia. Čia ir keletas antigėjininkų su transparantu, ir homoseksualų palaikytojai, nemažai neutralių žioplinėtojų. Dauguma kažkaip negirdėję, kad įėjimas į teritoriją nėra laisvas, policija kantriai aiškina, kad eitynės nėra atviros, ir rekomenduoja eiti kitur. Porelė su transparantu, atrodo, to niekaip nesupranta ir aiškina apie kažkokias savo teises. Policija kaip reta kantri ir pakanti.

Praeiname patikrinimo punktą. Visi praeinantieji mandagiai, pagarbiai, bet profesionaliai patikrinami dėl neleidžiamų įsinešti daiktų. Jau patekus kiton pusėn ir besileidžiant žemyn link apatinės Forum Palace stovėjimo aikštelės, pasitinka būgnų garsai. Trys vaikinukai, atsinešę kelias būgnų komplekto dalis, bando kurti paradinę nuotaiką. Sekasi… kol kas nelabai. Gal dėl nykoko oro.

Be ketvirčio dvyliktą starto aikštelėje medijos atstovų vis dar daugiau, nei eisenos dalyvių. Bet užtat ryškiau sužimba žymesnių lietuvių veidai: fotografams kantraus kankinio veido išraiška pozuoja Rooookas Žilinskas, su kitais dalyviais ir žurnalistais kaip visada santūriai bendrauja M. A. Pavilionienė.

Čia taip pat jau yra ir keletas užsienio delegacijų – estai, danai, škotai, dar kažkas.


Estai


Danai


Škotai


Latviai

Stoviniuoja ir žinisklaidos jau išgarsintas „krikščionis, hetero, šeimos tėvas, remiantis žmogaus teises„. Netrukus atvyksta keletas autobusų su likusiais eisnos dalyviais, tame tarpe – ir Švedijos ES reikalų ministrė Birgitta Ohlsson. Eisenos dalyviai linksmai triukšmauja, nors oras grasina ir ne tokiomis šviesiomis nuotaikomis – pradeda lynoti.


Pastarųjų damučių šūkis buvo „God Save the Queens!“

Galų gale, po gero pusvalandžio, eisena pajuda iš aikštelės. Eisenos maršrutas – tikrai neilgas, iki maždaug pusiaukelėje tarp „Forum Palace“ ir „Olympic Casino“ įrengtos nedidelės tribūnos, tad einantieji neskuba. Keletą kartų stabteli, daro „bangą“. Eisenos dalyvių nuotaika – puiki ir primena kokių nors sirgalių maršą su būgnais, švilpukais ir kitais triukšmo kėlimo aparatais. Priekyje, nuo tribūnos aidi „It’s Raining Men„, „YMCA“ ir kitos teminės dainos, dalis ėjikų joms pritaria. Nė vieno rimto ar įsitempusio veido, net apsauginių veiduose matyti užuominos į šypsenas.

Kas sudaro eiseną? Na, kažkaip turiu tokią nuojautą, kad pačių homoseksualų vargu ar bus bent pusė. Žymiai daugiau – arba galbūt jie tiesiog aktyviau reiškėsi – tradicinės orientacijos atstovų, palaikančių lygių teisių idėją. Sutinku keletą pažįstamų, kuriuos TIKRAI žinau nesant nei homo, nei bi. Dauguma lietuvių dalyvių – iš pažiūros vyresnių klasių moksleiviai ar pradinių kursų studentai, merginų žymiai daugiau nei vaikinų. Sprendžiant pagal tai, kaip šios žybčioja akimis ir šaudo šypsenomis į aplinkinę vyriją, homoseksualių tarp jų tikrai nedaug… :)


©Cathy

Kadangi eisena juda tiiiiikrai neskubėdama, palieku ją ir patraukiu į kitą frontą. Link gausios, bet kažkaip sustingusios minios, užėmusias VCUP prieigas. Sąvoka „frontas“ čia kaip reta tinka – nenuėjus nė pusės atstumo, priekyja pradeda kilti įspūdingas dūmų stulpas, palengva tampantis tikra dūmų uždanga, virš galvų pradeda parpti sraigtasparnis… Dalis žurnalistų, ypač su filmavimo kameromis ir fotoaparatais, pasileidžia bėgti įvykio vietos link, pro šalį efektingai prašuoliuoja raitosios policijos rinktinė.


©Cathy

Priėjus arčiau, paaiškėja, kad čia ir nuotaikos kaip fronte, ypač – priešakinėse linijose. Pikti, niūrus, kai kur – persikreipę veidai. Nesunkiai užuodžiamas ir alkoholio kvapas. Kažkoks veikėjas su megafonu ir neypatinga dikcija kažką rėkaloja apie tai, kaip gėjai sodomizuos mūsų vaikus. Šiaip minia dar palyginus rami, bet matosi, kad ne džiaugsminga. Panašu, jog tikimasi, kad gėjai prieis arčiau ir bus proga pademonstruoti savo intelektą bei teisingąją lytinę orientaciją kumščiais, buteliais ir dar velniai žino kuo.


©Cathy


©Cathy

Kadangi kol kas nieko ypatingo nevyksta, po keliasdešimties kadrų patraukiu atgal, prie eisenos. Ši palengva pradeda sukti į pievą priešais tribūną, tad kirsdamas kampą, einu įstrižai, kai Neryje kažkas pradeda geltonuoti ir… triukšmauti.

Nerimi pasroviui dreifuoja tokia pusiau skęstanti pipučiama valtelė, matomai įsigyta kokioje Maksimoje. Joje – du personažai: vienas jaunesnis (vizualiai šiek tiek primenantis legendinį undergroudo veikėją Giedrių-Obituary), kitas – jau žilstančiais smilkiniais. Abu rankose laiko iš toli sunkiai įžiūrimus plakatus, vyresnysis – dar ir megafoną.

Vaizdas – komiškas :D 5-6 frazės, šūkčiojamos loopu, vanduo, per kraštus virstantis į valties vidų ir akivaizdžiai keliantis papildomą diskomfortą ir taip jau ne pačioje patogiausioje transporto priemonėje. Lozungus skeliantis vyresnėlis slapstosi už plakato, laikas nuo laiko tik iškišdamas nosį ir megafoną, jaunesnysis bando kažkaip vairuoti tą pripučiamą nelaimę. Tuojau pat gelbėjimo valtele prisistato ir ugniagesiai, prisirišę nuvelka protestuotojus prie kranto – to, kuriame jau jų laukia fotografų kuopa. Policija paslaugiai palaiko, kol visi norintys nufotografuoja drąsuolius kovotojus (žilasis, palindęs po plakatu, rėkaloja visos fotosesijos metu), ir taikliu kerzo stumtelėjimu pasiunčia laiviūkštį su visais moralės sargais toliau Nerimi. Kikenantis ir žvygaujantis fotografų būrys patraukia atgalios, prie tribūnos.

Čia jau sakomos kalbos. Gėjų lygos šefas, Tolerantiško jaunimo sąjungos ar ko ten vadovas, Pavilionienė, užsienio atstovai. Kalbos – nieko ypatingo (tik Pavilionienė, kaip visada, poetiškai), eitynių dalyviai sugriuvę ant žolės. Po kas antros sakinio visi džiaugiasi ir ploja, nors įspūdis toks, kad vargu, ar iš tiesų klausosi.


Lietuvos gėjų lygos vadovas Vladimiras Simonko.

Kaip tik tuo metu iš kolegos žinutę „ateik prie barikadu idomu darosi„, tad skubiai patraukiu ten. Deja, atstumas ne toks jau ir mažas, tad kai prisistatau, didžiausieji to momento neramumai jau post factum. Minia, nutraukusi plevėsavusią juostą „stop“, priartėjo prie pat geležinių užtvarų. Akivaizdžiai pagausėjusi policijos pareigūnų greta, netoliese kantriai stovi žirgai ir mažesnieji gauruotieji pareigūnai – tie, kur su šaltomis šlapiomis nosimis ir kur nemėgsta kačių ;)

O būta čia linksmybių – vienas šaunuolis „vikingas“ iš minios bandė imti barikadas, plėšė nuo savęs marškinius, riaumojo.


©Cathy


©Cathy


©Tomas Kapočius

Dabar viskas vėl palyginamus ramu, bet protestuotojų minia žymiai triukšmingesnė, neblaivių intelekte paskendusių veidų dar daugiau. Vaizdas iš šios barikadų pusės visgi dar nelabai ypatingas, tad šioje vietoje persikelsiu anapus užtvarų, į minią – perduosiu tai, ką pasakojo tarp žiūrovų buvę draugai ir pažįstami.

O pasak jų, minioje „siaučia skustagalvių teroras“. Plikagalviai jaunuoliai šmirinėja po minią su videokameromis, filmuoja eitynių palaikytojus su komentarais „mes tave dar susirasim“ ir atiminėja palaikymo plakatus, vaivorykštines vėliavas. Surinkę, sumeta į krūvą ir padega. Vienas menkysta dar spjauna merginai, laikiusiai vėliavą, į veidą. Va čia tai tikro vyro sprendimas – gi boba, atgal snukin turbūt neduos…

Bet minioje – ne vien protestuotojai, yra ir palaikančių. Aišku, ir žioplių, kurie šiaip dar mažiau gaudosi, kas iš tiesų čia vyksta. Atsimenu, jau praėjus gerokam pusvalandžiui po to, kai eisenos dalyviai buvo saugiai išvežti iš renginio teritorijos, mums jau spėjus pereiti į kitą upės pusę, viena ponia, stebinti viską nuo Baltojo tilto prieigų, mūsų užklausė:
– O tai kada čia viskas bus?
– Tai kad jau buvo…
– Kaip tai?.. Tai ten kur pievos vidury pasėdėjo, ir čia jau viskas? >:/

Žmonės aiškiai tikėjosi cirko – transvestitų marširavimo per baltąjį tiltą, susidūrimo tarp eisenos dalyvių ir protestuotojų prieš juos. Gavo, deja, tik dūmų šaškę…

Pačiame didžiausiame šou – tame su Gražulio piruetais – deja, nedalyvavome. Ir mano nuomone, p. Gražulis smarkiai prašovė – pasikliovęs vien žiniasklaida, visgi nepasikėlė reitingų tiek, kiek būtų pasikėlęs, tarkim, nusiplėšęs kostiumą, ir vienais apatiniais su kokiu nors antigėjiniu šūkiu ant jų, perbėgęs per uždarytąjį Baltąjį tiltą. Va čia tai būtų buvęs šou! Garantuotai būtų perspjovęs nuogą Valinską ant kažkurio ten albumo viršelio…

Ties šia džiugia, bet utopine mintimi ir baigsiu. Apibendrinant – tai nebuvo homoseksualų renginys visuomenei. Galbūt jis buvo planuotas ir įsivaizduotas kitaip, bet galutinė jo versija buvo homoseksualų ir žmonių teisių palaikytojų renginys jiems patiems, kurio metu jie patys sau pakalbėjo, kaip jiems darosi lengviau gyventi ir pasidžiaugė, kad kažkokia kova vyksta. Be abejo, jei anksčiau minėta tribūna būtų buvusi pastatyta bent per puskilometrį arčiau barikadų, eisenos dalyvių nuotaika nebūtų tokia puiki ir pakili.

Ar pats paradas ką nors pakeitė/pakeis? Nemanau. Didžiausia jo reikšmė, kad jis įvyko ir Lietuva užsidėjo pirmąjį (bet dar menką) pliusiuką bendroje liberalių ir šiuolaikiškų valstybių reitingo lentelėje. Nesuprantu visų tų eitynių palaikytojų žvygžčiojimo „oi, tai mes jau laimėjom, dabar tai jau bus lengviau„. Man čia primena laimingų tėvų gyrimąsi „Mano Linutė išmoko pirmąją raidę, tuoj jau ir knygas pradės rašyti!“ Mano vertinimu, Lietuvai reikės dar keliasdešimties tokių renginių, kad policijos juose reikėtų viešajai tvarkai palaikyti, o ne būti fizine jėga minios valdymui.

Beje, apie policiją. Ji buvo pasiruošusi idealiai. Puiki, tiksli organizacija, taktiškas elgesys net ir kritinėse situacijose, optimalus rezervas, labai geras teritorinis renginio planavimas ir įvykių kontrolė. Atsimenu, gaisrininkų valtelė, „supakavusi“ protestuotojus geltonajame nesusipratime, išdygo tarsi iš niekur. Tik vėliau sužiūrėjau, kad ji visąlaik budėjo po Baltuoju tiltu, šalia „Mambo“ picerijos. Nuoširdžiai dėkoju pareigūnams, saugojusiems renginio dalyvius ir žurnalistus, jų darbas tikrai jautėsi (ypač kai artėjant šalia kokios karštesnės vietos, šalia atsirasdavo pora policininkų, pasiruošusių tave pridengti ar bent įspėti apie atskrendančią plytą). O dėl tų 200 k litų iššvaistymo – brangieji kritikai, taigi ar visuomenę reikėjo saugoti nuo homoseksualų ir jų palaikytojų? O gal kartais atvirkščiai?..


Su kolegomis vėliau nusprendėme, kad tos žirgų akių apsaugos iš tiesų yra ne apsaugos, o specialūs monitoriai, į kurios keturkojai pasaguotieji pareigūnai gauna operatyvinę informaciją.


Gauruotasis šlapianosis pareigūnas.

Žodžiu, manau, viena ar kita prasme renginys pavyko. Eitinyninkai prasiėjo ir pasidrąsino, norėję bardakų, šiokį tokį bardaką gavo, policija apturėjo atrakciją, patirtį ir papildomą atlyginimą, žiniasklaidai peno pakako mėnesiui prieš tai ir porai dienų po to. Tai ko dar norėt?..

 
25 Comments

Posted by on 2010 gegužės 11 in Fotografuoti

 

Tags: ,

25 responses to “Baltic Pride Vilnius 2010: Tarp dviejų polių

  1. Crazyte

    2010 gegužės 11 at 12:57

    IMHO geriausia reakcija į visą šitą nesamonę būtų jokios reakcijos… Ale kai LT tiek „protingų“, tai gavo eitynininkai ko norėjo, t.y. išskirtinį dėmesį…

     
  2. adis

    2010 gegužės 11 at 13:00

    Būtent. Kaip jau keliskart visur rašiau, mano svajonė, kad visuomenė į gėjų reikalus/eitynes reaguotų lygiai taip pat, kaip reaguoja į visokius pensininkų/policininkų/jaunų tėvų/mokytojų/gydytojų/etc. piketus prie Seimo. T.y., kad praneštų, jog tokie va numatomi, paplatintų reportažų iš renginio, bet realiai niekam tai neįdomu būtų.

     
  3. bigj

    2010 gegužės 11 at 13:18

    imho nei reakcija į gėjų eitynes, nei visuomenės reakcija į kitų jos dalių reikalus nėra normali.

    ir net nežinau kuri reakcija blogesnė. eisenos ir mitingai yra vos ne paskutinė taiki priemonė, kuri reiškia, kad visi kiti taikytini metodai neatnešė naudos ar norėto pokyčio.

    Ir jei visuomenei giliai dzin ant to, kad dalis visuomenės yra desperatiškoje padėtyje…

    visuomenė serga ;)

     
  4. adis

    2010 gegužės 11 at 13:21

    „eisenos ir mitingai yra vos ne paskutinė taiki priemonė“

    Būtent tai mane ir erzina, kad iškart griebiamasi kraštutinumų, nepabandžius pasiekti kitais keliais.

     
  5. Zibaila

    2010 gegužės 11 at 13:38

    Nu puikus straipsnis, turiu pasakyt.

     
  6. A

    2010 gegužės 11 at 14:07

    pritariu Zibailai – labai smagiai parašyta, puikiai susiskaitė. :)

    beje, aš galėčiau pastebėti, kad turėjo tas visas renginys teigiamos įtakos. labai daug diskutuota ir visiems nori nenori teko susimąstyti apie tai, kurioje barikadų pusėje jie stovėtų. turiu pasakyti, kad pati būtent šio renginio dėka pradėjau teigiamai galvoti apie homoseksualus.

     
  7. Rūtaisa

    2010 gegužės 11 at 14:20

    Mūsų valstybė yra ta, kuri nesugeba užtikrinti savo pačios įstatymų vykdymo. Ta, kuri mielai ima ES pinigus, bet nevykdo savo įsipareigojimų. Ta, kuri gvoltu rėkia apie savo atvirumą, bet stato sienas aplink Marijos žemę. Ta, kuri, blemba, galvoja, kad tolerancija iki tam tikros ribos yra vis dar tolerancija. Ta, kuri mano, kad tokios eisenos žaloja vaikus mažiau, nei pliki olialia papai ant kiekvieno kampo ar potencialaus žmogžudžio visuotinis palaikymas. Ta, kuriai atrodo, kad joje yra valstybinė religija. Ir ta, kuri pamiršta, kad posakis „demokratija yra daugumos valdžia“ turi tęsinį „kuri pasirūpina mažumomis“.
    Buvimas netradiciniu čia yra socialinė savižudybė. Ir nereikia sakyt, kad nebuvo siekiama sprendimo kitais keliais. Ar kad šitas kelias yra paskutinis. Ne paskutinis, tik vienas iš daugelio. Ir man pikta, koktu ir liūdna. Nes aš turėčiau sakyt savo vaikams – nebijok, tie dėdės už tvorų…

     
  8. jago

    2010 gegužės 11 at 14:49

    Adi, puikus straipsnis, Rūtaisa – puikus komentaras.

     
  9. adis

    2010 gegužės 11 at 15:02

    Pritariu Jago dėl Rūtos komentaro. Bet va noriu pasitikslinti.

    „Ir nereikia sakyt, kad nebuvo siekiama sprendimo kitais keliais.“

    Hm, o kokie kiti keliai buvo išbandyti?
    Kaip suprantu, didžiausias siekis būtų įteisinti vienalytę santuoką su visomis tai sekančiomis socialinėmis garantijomis. Paprastai tai padaroma priimant reikiamą įstatymą ar jo pataisą. Bet mano žiniomis, įstatymo/pataisos projektas net nebuvo pasiūlytas Seimui.

    „Ar kad šitas kelias yra paskutinis.“

    Tikrai ne paskutinis, bet vienas triukšmingiausių. O triukšmas daugumai asocijuojasi su tiesiog dėmesio kaulijimu. Kokia prasmė, matant situaciją, forsuoti ir nuteikinėti prieš save?

    Mano supratimu, prasmingiau būtų diskusijų/reprezentacinis ciklas per mediją (tiesa, atskiras klausimas, kiek pati medija būtų tuo suinteresuota, bet bent jau valstybinė lyg ir privalėtų). Aišku, kampanija užtruktų ilgiau, nei tiesiog vienkartinis maršas, bet gal ir efekto daugiau duotų?..

     
  10. Rūtaisa

    2010 gegužės 11 at 15:24

    Žinai, užtenka prisimint Gender Loopsą ir jo „laimingą pabaigą“. Va tau ir bandymas šviesti ir diskutuoti :/
    Ir kažkaip niekur jų saite (kalbu apie Baltic Pride) neradau kalbant apie santuoką, o tik apie teisę būti ir teisę kalbėti(s). Na bet aš labai paskubom žiūrėjau, o tu gal matei konkrečiai…

     
  11. adis

    2010 gegužės 11 at 15:47

    Tada mes apie kiek skirtingus dalykus kalbam. Bent jau aš kalbėdamas apie tikslus turiu galvoje ne konkrečiai šitą žygį, o pačią kampaniją. Ir apie tuos tikslus susidariau nuomonę iš to, ką man pasakojo patys užklausti LGBT atstovai. Tinklalapio nė nežinau.

     
  12. Ryy

    2010 gegužės 11 at 15:51

    Puikus nešališkas straipsnis. Kiek teko skaityti kitų straipsnių apie šį renginį, žmonės prie CUPo buvo įvardijami kaip protestuotojai prieš eitynes. O aš manau, kad dauguma atėjo tiesiog pasižiūrėti. Bent aš ėjau pasižiūrėti į mūsų visuomenę. Ir ji niekuo nenustebino. To ir tikėjausi: būrio skinų, politikėlių, šūkaujančių ką nors nelabai į temą (kažką apie atlyginimus, galiausiai – apie Kedį).
    Bet smagiausiai tikriausiai atrodė pati minia. Tikriausiai tai buvo pirmas mano matomas renginys, kuriame forsai, skinai ir kitokio plauko neformaliukai nenorėjo vieni kitų sukapot, o buvo vieningi :)
    Arba apie 12:30-13:00 į priekį išsiveržęs kunigas su kryžiumi ir krikščionys su kryžiukais, kurie pastovėjo kokias dešimt minučių ir išėjo.
    Visur yra pliusų ir minusų.

    Beje, ar buvo daugiau eitynių šalininkų vėliavų minioje? Mačiau tik vieną, kurią, kaip ir rašot, skinai greitai sudorojo. Ir kurioje vietoje visa tai jie degino? Pražiūrėjau.

     
  13. m

    2010 gegužės 11 at 18:06

    Smagiai :)
    Bet irgi šiek tiek subjektyviai ;)

     
  14. bigj

    2010 gegužės 11 at 19:54

    Šiaip LGBT jau senokai vykdo garsesnes ar tylesnes akcijas. Pati „baltic pride“ eisena tik dalis renginių vykusių praeitą savaitę.

    dar siūlau paskaityti A. Zdanevičiaus („tas VDU dėstytojas, kur apipylė Gražulį vandenių“ (c) Delfi) darbus apie LGBT problemas.

     
  15. benamis

    2010 gegužės 11 at 21:59

    Skaitant vis daugiau panašios rašliavos susidaro toks įspūdis, jog paradas buvo kažkoks klounų cirkas, tiek iš vienos pusės, tiek iš kitos pusės.

    Šiandien išgirdau labai įdomų klausimą – ar 16a. Vilniuje buvo homoseksualų? Pamąstykit.

     
  16. adis

    2010 gegužės 11 at 22:12

    Ryy> pats pirmu priėjimu prie „barikadų“ mačiau lyg dvi vėliavas. Pilna fotosesija iš renginio ne namie, tai negaliu šią akimirką patikrinti.

    m> Tik šiek tiek? ;) Esu totaliai netolerastiškas buduliams, bet kurios rūšies, tikėjimo ir pažiūrų ;)

    benami> bent jau eitynių dalyvių tarpe klounų daugiau įprastinės normos nebuvo. Tiesa, kiek klouniška buvo/tapo renginio koncepcija – „mes čia susirinksim, patys sau papasakosim, kokie mes, ir visi laimingi išsiskirstysim“. Tuo tarpu pirmose žiūrovų eilėse buvo beveik vien klounai. Kažkaip lyg norėtųsi sakyti „evil clown’ai“, bet iš tiesų tai „drunk-dumb clown’ai“.

     
  17. Evaldas

    2010 gegužės 11 at 22:14

    Protingai padarei šiek tiek vėliau parašydamas, kai viskas apsistvoėjo. Aš tai parašiau, kai visi dar buvo įsikarsčiavę ir sulaukiau visokių komentarų savo atžvilgiu :) Bet sau padėjau tašką – daugiau apie tai nediskutuoti, o ir tema tokia, kai labai skirtingi vertinimai. Manau, eitynės savo tikslą pasiekė – kiekvienas savo nuomonę susidarė – tiek eitynių atžvilgiu, tiek kitų žmonių, pasisakiusių apie šias eitynes atžvilgiu. Kiek skaičiau įvairius atsiliepimus, daugumoje yra bent dalelė teisybės :)

     
  18. Valinskas

    2010 gegužės 12 at 0:22

    Tas tavo vadinamasis „vikingas“ yra baikeriu klubo MC „Vorai“ prezidentas.

     
  19. grumlinas

    2010 gegužės 12 at 0:41

    Optimalus mažai šališkas straipsnis

     
  20. Aihara

    2010 gegužės 13 at 0:12

    Labai geras reportažas :) skaitydama dalį apie „geltonąjį nesusipratimą“ juokiausi balsu :D

    Dėl „dėmesio norėjimo“: na taip, jie norėjo dėmesio, kad žmonės realiai suvoktų, kad LGBT egzistuoja (daugelis juk žino nebent Kirilkiną ir Žilinską, ir tai tik iš ekrano). Dėl įstatymo projekto nežinau, bet žinau, kad buvo ne vienas forumas-diskusija ar kažkas panašaus. Tik aišku mass mediai tai nerūpi, ir į tokius renginius susirenka tik specialiai tuo besidomintys (t.y. patys homoseksualai) :) panašiai ir su šita eisena – eisena švęsti tai, kad įstatymai taikomi lygiai visiems ir jiems leido surengti eiseną :) Tik skirtumas toks, kad media šitą pasigavo, pavadino „gėjų paradu“, parodė nuotraukas iš Love Parade ir pakalbino Gražulį.

    Dar prisiminiau, kaip kažkas piktinosi, ko tie gėjai nesiekia „susidraugauti“ su visuomene atlikdami kažkokią naudingą veiklą, vietoj to, kad nuteikinėtų prieš save eisenom. Taip ir pagalvojau apie antraštes žiniasklaidoje: „gėjai ketina prisijungti prie tvarkymo akcijos“, „gėjų lyga paaukojo milijoninę sumą vaikų namams“, „ŠMC rengiama homoseksualių menininkų paroda“, „gėjai sukūrė filmą apie buvimą gėjum ir nori jį parodyti per LTV geriausiu vakaro laiku“ ir t.t. Kaži kokiu atveju daugiau supriešinimo būtų :)

     
  21. bigj

    2010 gegužės 13 at 15:53

    Kristina Sabliauskaitė „šiandien – gėjai, rytoj – kitataučiai, poryt – gal sutuoktiniai, praktikuojantys analinį seksą, ar netekėjusios moterys, „neatliekančios savo gamtinės pareigos“, vėliau – tie, kurie lupa kiaušinio lukštą nuo kito galo“

    taikliai.

     
  22. Kogut

    2010 gegužės 15 at 23:37

    Tokiu nesamoniu seniai neskaites. Kur gejai – sypsenos, kur normalus zmones – niuruma, alkoholio kvapas ir t.t. Primena pripuciamos sofos is TV shopo reklama.

    [kita komentaro dalis su bandymais įžeidinėti pratrinta, A.]

     
  23. Kogut

    2010 gegužės 15 at 23:45

    Matai, kokia cia mandra sistema, kaip Tarybu Sajungoj, kiekvienas pranesimas turi buti patikrintas, perrasytas ir tik tada parodytas, aba dazniausiai isvis istrintas. Vis tiek neidesi nei vieno siu komentaru, tai pasiskaityk bent sau kitokia nuomone. Sekmes!

     
  24. adis

    2010 gegužės 16 at 15:43

    „Tokiu nesamoniu […]“

    Parašiau tai, ką mačiau savo akimis. Nė nuo vieno eisenos dalyvio nesklido alkoholio kvapas, nė vienas nesvriduliavo, visų kalba buvo rišli.

    Tuo tarpu tarp protestuotojų nemačiau nė vienos šypsenos (jei netiki, siūlyčiau išsididinti nuotraukas ir paieškoti pačiam); girtų, sprendžiant pagal rėkalojamų frazių rišlumą ir „šmaikštumą“, pirmose eilėse netrūko, nekalbant jau apie kvapą.

    Beje, taip reikia suprasti, kad ir pats dalyvavai renginyje, _abiejose pusėse_, jei jau turi tokią konkrečią nuomonę, kaip ten viskas buvo iš tiesų?..

    „Matai, kokia cia mandra sistema […]“
    Tikrai taip. Ir ji pagrinde skirta apsisaugoti nuo anonimiškų drąsuolių, kurių tikslas ne diskusija, o kažkokia liguista saviterapija.

    Geros dienos!

     
  25. ilgius

    2010 gegužės 17 at 19:18

    puikiai

     

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

 
Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos