RSS

Padebesių kovos ir truputis nostalgijos

08 Jan

Nežinau kaip kitiems geimeriams ar exgeimeriams, bet man pasitaiko, kad kartais su gilia nostalgija prisimenu kokį paauglystėje žaistą žaidimą, ir apima vos ne narkomaniška aistra jį sukalti, bet…. neatsimeni pavadinimo, nors tu ką.

Man ilgus metus taip buvo su NetStorm. Prisiminiau, kad žaidimo pasaulis buvo padangėse plūduriuojančios salos, tarp kurių reikėdavo statyti tiltus, prisiminiau, kad reikėdavo aukoti kažkokius žynius… Bandydavau googlinti pagal „computer game strategy sky islands storm„, bet dar prieš pusmetį nieko gero nepavykdavo rasti.

Užvakar pavyko. Po turbūt 12-13 metų – žaidimas vėl kompiuteryje. (Parsisiųstas iš čia). Jausmas – pakilus. O kokie įspūdžiai pagaliau jį pasileidus?

Geri. Žaidimas tikrai ne tobulas (pavyzdžiui, nėra galimybės išsaugoti žaidimą viduryje misijos, ar bent jau man nepavyko rasti, kaip tai padaryti), bet užtat įdomiai sugalvotas.

Visa žaidimo strategija remiasi ne į mobilių karių, o i stacionarių pastatų statybą. Paprasčiau sakant, žaidėjas nevadovauja beveik jokiems unitams, o turi statyti ir strategiškai išdėstyti įvairius pastatus, kurių pagalba ir pasiekiamas galutinis kiekvieno lygio tikslas – pagauti ir paaukoti priešininko žynį.

Perskaičius tai, turbūt susidaro įspūdis, kad žaidimas ganėtinai pasyvus. Anapitol! Veikstas čia vyksma su vėjeliu… Pastatus griauna oponentai, nuolat reikia konkuruoti dėl optimaliausio maršruto iki resursų lokacijos, ir taip toliau. Taip, žaidimo tempas nėra itin greitas, bet pakankamai intensyvus ir įdomus.

Žaidimas išlaiko puikų oldschooliškumo balansą. Senobiškai naivus į fantasy orientuotas apipavidalinimas, bet pakanakami nebloga grafika, netrukdanti žaisti net ir šiais full-3D išlepintias laikais. Tuo pačiu naivumu dvelkiantis ir įgarsinimas, bet reikia pripažinta, garsai bendrą žaidimo atmosfera papildo puikiai. Smagus dalykėlis yra ir fiktyvių žaidimo pasaulio gyventojų citatos, pateikiamos prie misijų aprašymų.

Jausmas toks, kad dabar, šiais laikais tokių žaidimų kažkaip nebedaro. OK, gal čia senstančio geimerio paburbėjimai, bet jei kalbėsime apie strategijas, iki šiol nesu žaidęs geresnių už Red Alert, Red Alert 2, Starcraft, Heroes of Might & Magic II ar Heroes of Might & Magic III. O vienintelė vykusi 3D kartos strategija, mano vertinimu, buvo WarCraft III.

OK, užsinostalgizavau. Bet jei netyčia paliečiau ir kitų senesnės mokyklos geimerių kokią jautresnę stygą – NetStorm visai rekomenduoju ;)

P.S. Gal kas atpažintų ar prisiminti dar vieną mano seniai ieškomą žaidimą? Pavadinimo, kaip jau turbūt aišku, nežinau. Žaidimas – kosminė arkada su RPG kvapeliu, kurioje valdai nedidelį laivelį, juo trupini asteroidus ir renki byračius kristalus, kuriuos paskui priduodi į kosminę stotį. Su visa stotimi lygtais galima keliauti po kitas galaktikas, žodžiu, keisti aplinkas. Kiekvienoje aplinkoje yra klasikiniai shoot’em’upiniai-scrolleriniai bosai, bet kova su jais nėra visiškai linijinis dalykas.
Žaidimas sukurtas tikrai ne anksčiau 2000-ųjų, grafikoje ir ypač stoties bei jos personažų apipavidalinime labai ryški tuometinė flash technologijų įtaka. Instaliacinis failas turėjo būti nedidelis, ~20 MB, nes parsisiųstas buvo dar tais laikais, kai naudojau dial-up modemą… Ir man toks jausmas, kad žaidimas buvo arba nemokamas, arba bent jau dalinai mokamas, nes bandžiau jį tikrai legaliomis sąlygomis.
Žodžiu, jie kam kas šaus į galvą koks variantas – būčiau dėkingas už variantų pasufleravimą :)

 
13 Comments

Posted by on 2010 sausio 8 in Žaisti

 

Tags:

13 responses to “Padebesių kovos ir truputis nostalgijos

  1. bigj

    2010 sausio 8 at 16:11

    gal tai? http://sc2.sourceforge.net/screenshots.php

    o aš pats kitos senienos ieškau. taktinė strategija. žaidžiama už mercenerių komandą. ši turi krūtus (arba nelabai) robotus (mechus), ir renkasi kam dirbs. tada komanda išmetami į misiją. valdymas ant šešiakampio grido.

    sakyčiau kažkas panašaus į Jagged Alliance ar Syndicate. tik settingas kitas ;)

     
  2. adis

    2010 sausio 8 at 16:22

    Ne, deja, ne Ur-Quan. Gerokai naujesnis. Jau ant Win2K žaidžiau. Grafika ir nuo dabartinių scrollerių nelabai tesiskirtų.

     
  3. naz

    2010 sausio 8 at 16:52

    O čia ne ten kur taip galima erdvėje betkaip varytis iki blogumo ir koridoriais skristi?

     
  4. Bedzia

    2010 sausio 8 at 17:03

    Bandau sufleruot ieskomo zaidimo pavadinima: Sins of a Solar Empire

     
  5. adis

    2010 sausio 8 at 17:12

    Naz> Ne, ten Descent :) Ir mes juos visus tris turim iš GoG.com, jei ką ;) Tame žaidime, kurį bandau atpažinti, jokio 3D nėra, tik keli grafiniai layeriai, kaip įprasta side scrolleriuose.

    Bedzia> Ačiū už idėją, bet irgi ne. Sins… – gerokai per didelis, ir dar strateginis geimas. Ir tikrai jo instaliaciją būtų sunkoka parsisiurbt dialupiniu modemu, jau nekreipiant dėmesio į tai, kad šitam žaidui dar vos tik dveji metai netrukus bus. Tas grajus, apie kurį aš kalbu – spėtinai 2000-2003 metų gamybos, mažabiudžetinis.

     
  6. Bedzia

    2010 sausio 8 at 17:12

    to naz: tas kur koridoriais ir kur vartosi vadinosi „Descent“ :)

     
  7. Bedzia

    2010 sausio 8 at 17:16

    Na bandau dar karta, tiesa sis zaidas netelpa i laiko remus, etc: Elite.

     
  8. adis

    2010 sausio 8 at 17:23

    Turi galvoje http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_%28video_game%29 ?
    Kaip jau pats minėjai, tikrai neįtaiko į laiko rėmus…

     
  9. adis

    2010 sausio 8 at 17:48

    Nelabai atpažįstu apie ką tu čia (gal NetWars?), bet tikrai ne. Visi modeliai buvo nors ir 2D spraitai, bet žaidimas tikrai 16 bitų spalvų kaip minimum. Ir buvo bent du grafiniai layeriai. Nors turbūt ir daugiau.
    Ir žaidimas NEbuvo trimatis.

    Tai nebuvo primityvus ar oldschool geimas. Kaip jau minėjau, grafika akivaizdžiai kurta flash technologija.

     
  10. Bedzia

    2010 sausio 8 at 18:09

    Wait,.. atrodo tik dabar supratau apie kokio stiliaus zaidima kalba eina :) Ar ten nebuvo taip, kad po kiekieno lygio upgradini savo kosmini laiva jei turi pakankamai pinigu ir pan (na cia visuose tokio stiliaus zaidimuose taip buvo)? Po to, ar nebuvo tam zaidime toks moteriskas roboto balsas perspejantis apie kliutis tipo „Spikes ahead“?

     
  11. vyr

    2010 sausio 8 at 18:14

    vienok nepraleidžia antivirusas (SAV) to netstorm failo iš to fanų tinklapio. Ir puslapis kažkoks įtartinas, nes paskiau kurį laiką spjaudėsi ir rankiojo kažkokius failus iš documents and settings tempų. O ir failas kažkokio įtartino dydžio – apie 300 kb (turėtų apie 15 MB). Geriau jau susirasti kitą vietą parsisiuntimui.

     
  12. adis

    2010 sausio 8 at 18:20

    Taip, upgrade buvo, pats galėdavai rinktis, ką upgradinti – ar ginkluotę, ar šarvuotę, ar variklius. Ar kažkaip panašiai, bet tikrai buvo pasirinkimas.
    Dar prisiminiau, kad ten buvo ne vienas, o du laiveliai (su laiku gal ir daugiau, aš ten max 3 lygius buvau įveikęs). Būdamas stotyje galėdavai pasirinkti, kuriuo išskristi.
    Apie „spikes ahead“ nieko neprisimenu, bet nesu tikras ar tokie ir galėjo būti, nes žaidimas buvo, kaip jau minėjau, nelinijinis, t.y. tuos kristalus rinkti galėdavai nuskridęs tiek kairėn, tiek dešinėn, tiek viršun, tiek apačion. Ir paprastai kažkurioje vienoje iš krypčių būdavo bosas. Kiekvieno lygio laukas buvo tikrai pakankamai didelis.

     
  13. Bedzia

    2010 sausio 8 at 18:23

    Err.. vadinasi ne tas ka as galvojau. Radau ir pavadinima savo minimam geimui – Tyrian 2000. Bet tariu ir vel nepataikiau. Kadangi tai vienintelis tokio tipo zaidas, kuri zaidziau kadaise, tai daugiau nebandysiu speti :)

     

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

 
Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos